fbpx

Welkom bij Tax Supply!

Je hebt eerder van ons de inloggegevens voor jouw boekhoudportaal ontvangen. Hieronder vind je een aantal instructies en handige tips.

Eerste keer inloggen

Om in te loggen ga via je internetbrowser naar: https://app.informer.eu/

Vul je gebruikersnaam, wachtwoord en beveiligingscode in. Je hebt deze gegevens eerder van ons ontvangen.
Inloggegevens kwijt? Vraag ze opnieuw aan via “Wachtwoord of code vergeten” knop op de inlogpagina.

Als je voor de eerste keer inlogt, vindt er nog een IP-verificatie plaats. Betekent dat je bij de eerste inlogpoging eerst een email krijgt om het IP-adres waarvan je probeert in te loggen te verifiëren. Zo kunnen we voorkomen dat er niet zomaar op jouw account ingelogd kan worden.

Hoe maak ik relaties aan?

Relaties zijn klanten naar wie je facturen stuurt en leveranciers van wie je facturen ontvangt. In meeste gevallen maken wij de leverancier relatie aan bij verwerking van jouw inkoopstukken. Relaties naar wie je zelf factureert kun je zelf aanmaken op moment dat je de factuur aanmaakt of een offerte uit wilt brengen.

Hoe maak ik een factuur?

Met InformerOnline is het mogelijk om binnen een paar stappen een factuur aan te maken.

Hoe lever ik mijn inkoopstukken aan?

Heb je zakelijke uitgaven gemaakt? Dan dienen deze in je boekhouding te worden verwerkt. Je kunt je inkoopfacturen en bonnen eenvoudig aan je administratie toevoegen door deze via het portaal te uploaden (.pdf), door deze per email (door) te sturen naar het e-mailadres van je administratie, of door de bon/factuur via de mobiele app van Informer te fotograferen.

Om een factuur of bon te uploaden:

 

Via online portaal, ga naar Uitgaven > Facturen of Uitgaven > Bonnetjes.

Klik dan rechtsboven in het scherm op icoon Uploaden:

De te uploaden bestanden kun je in het venster slepen, of selecteren via de knop “Voeg bestanden toe”. Klik dan op “Start Upload”. Let wel op dat het bestanden in .pdf-formaat betreft. Nadat alle bestanden zijn geüpload, kun je het venster sluiten. Wij nemen het vanaf hier van je over.

 

Via de Informer app:

  1. Open de app
  2. Klik op het plusje
  3. Klik “Scan een bonnetje of factuur
  4. Maak een foto en voeg waar nodig omschrijving toe.
  5. Klik rechtsboven op “Opslaan”. Je bent klaar met aanleveren.

 

Zorg er wel voor dat je factuur volledig en goed zichtbaar is:

https://helpdesk.informer.eu/hc/nl/articles/360013879339-Hoe-maak-ik-op-de-juiste-manier-een-foto-van-een-factuur-of-bon-

 

Per e-mail:

Jouw administratie heeft haar eigen mailadres. Deze kun je gebruiken om bijv. de per email ontvangen facturen door te sturen naar je administratie, zonder dat deze apart hoeven te worden geüpload via het portaal.

Jouw inkomende mail en mailadres van jouw administratie worden per definitie door ons al ingeregeld. Mailadres van je administratie en instellignen rondom kun je raadplegen en wijzigen via Instellingen > E-mail instellingen

Gedetailleerde instructie:

https://helpdesk.informer.eu/hc/nl/articles/360013926839-Hoe-kan-ik-de-inkomende-e-mail-instellen-

 

Via WhatsApp

Je kunt ook met je administratie WhatsAppen. Zo kun je bijv. snel vragen stellen over je huidige resultaat, banksaldo of de te betalen/ontvangen btw. Per whatsapp kun je ook aankoopbonnen doorsturen.

Let op: Whatsapp maakt gebruik van dataopslag op verschillende locaties, mogelijk buiten de EU. Het gebruik van de chatbot via Whatsapp valt dan ook niet binnen het normenkader en de garanties van zekerOnline.

Whatsapp koppeling kun je zelf instellen via Instellingen > Gebruikers > App & Chatbot

Gedetailleerde instructie:

https://helpdesk.informer.eu/hc/nl/articles/360016103659-Welke-commando-s-kan-ik-gebruiken-in-Whatsapp-

Lukt “iets” even niet? Helpitems rondom het gebruik van software vind je hier.

Toch liever fysiek bespreken? Maak hier een afspraak.